Saturday, May 8, 2010

agar-agar roti...+ oreo ...hahaha



agar2 roti ni aku bt kelmarin...tp hr ni bru berkesempatan nk publishkan...biasa la..mem busy kan diri..hahaha..tp ada sdikit kecacatan pda rupa parasnya...
...hehehe...xtau la nape...lpa nk pkai pencuci muka kot...hehehe..agar2 roti ni pun simple je...anak2 buah aku ska mkn...suma pakat srh aku bt lg...mamanya slalu gk buat puding ni...tp aku ubahsuai ckit resepinya + biskut oreo yg aku gna buat puding oreo 2...sbab 2 la wrnanya jd kelabu ckit...resepi asal aku ambik drpd k.hana...tq ye...kt sini aku c n p resepinya kalo ada sape2 nk try la....mnta c n p ye k.hana....

Bahan-bahan

4 keping roti
2 biji telur
1/2 cawan susu pekat
1 tin susu cair (170ml)
8gram serbuk agar2
1/2 cawan gula - bleh kurangkn
2 sudu besar butter/marjerin (cairkan)
31/2 cawan air

Cara-cara

1.Didihkan air,serbuk agar2 n gula ke dalam periuk.

2.Blend roti,telur,susu pekat n susu cair. Kemudian masukkan dalam periuk agar2 yg sudah didih td.

3.Masukkan butter/marjerin dan kacau rata sampai agak2 pekat.

4.Tuang dalam acuan. Bleh la letak pewarna apa2 kat atas tuh dan lorek2kan dgn lidi.

5.Masukkan peti ais beberapa jam sebelum mkn...dah siap... 6.SeLaMat MeNcUbe....

tp disebabkan aku ubahsuai sikit resepinya...aku tmbh beberapa keping bskut oreo msa nk blend brsama roti...

2 comments:

SHAZA said...

azira...nape x potong agar2 tu? nk tgk dlm die.... peace!!!

ezzyra said...

hehehe...x smpat nk posing la cik yg versi potong...dh lesap suma..hehehe...dlm pun cm 2 gk la rpanya...try la cik...hehehe...cik buat yg versi asal...