Tuesday, May 25, 2010

...cek mek molek...



Selamat petang….smalm aku jln2 ke blog lina_pg…tgk kt blog dia buat cek mek…teringin plak nk mkn…pg td aku ikot kakak aku pegi pasar…kitorg pegi pasar Selayang…p borong barang2 dapur…hehehe…atas keinginan aku dan trliur tgk cek mek kakak aku kt blog dia…my sist pun bli la ubi keledek utk dijadikan cek mek sbg mnum petang kmi smua….jd la cek mek,ats bntuan my sifu…akak aku jga siap la cek mekku…

Kat cni ada resepinya…


Bahan2


3 biji ubi keledek-lbih kurang 800 gram-rebus dan dilenyek

Tepung gndum-sukatannya tak tentu,mengikut kuantiti ubi keledek

Gula sbg inti

Minyak utk menggoreng


Cara2


1-Ubi keledek yg telah dilenyek td diuli bersama tepung gndum..

2-uli sampai ianya boleh dibentuk

3-ltakkan gula sbg inti dnan bentukkan spt gmbar kt atas 2…

4-goreng hgga kekuningan dgn menggunakan myk yg byk

5-siap utk dihidangkan…

4 comments:

AdryDaud said...

Salam, ni menu cetak rompak dr Tanjung ke?? Dh abes ke cek mek molek tu? Kalo ada nk 8 biji..

ezzyra said...

wslm?Tanjung 2 ape?alaaa...ni menu smalam...tggl pggan je la...2 pun dh siap bsuh...heheeh

AdryDaud said...

Tanjung tu Penang la. Org Penang dn Utara yg pggil mcm tu. Sllu pi Penang pn tak tau ka?? Tuan umah ni dekut la..kita 8 biji, sebiji pn tak dpt...huhu..

ezzyra said...

owh...ingtkan tanjung ape tp...org tnjung x letak resepi...jd resepi ni dtg dr org bgsar...hehehe...

2 la...sape srh mai lmbt...kan dh hbs...hehehe