Saturday, February 19, 2011

...sekadar renungan...

salam sume...menulis blog dlm keadaan pnas..uhuk.panas hati?hakhak..x la..pnas cuaca je.
sekadar berkongsi sdikit pendapat dan pndangan...untuk renungan bersama..

  • manusia mmg x lari dr mmbuat kesilapan..kita x sempurna.tp setiap ape yg kita ckp msti la selari dgn ape yg kita lakukan..
  • jgn lah hnya pndai berbicara namun xde ape2 usaha yg dilakukan.
  • kdg2..ade yg suka mmberi nasihat kepada org..sedangkan diri sndiri pon 2 kali 5 je.
  • cermin la diri sendiri sblum mmberi nsihat.org xkan terima nsihat kita kalau kita pon sma je dgn mereka
  • jgn suka2 hati nak kata kt org mcm2.kata2 itu lebih tajam dr pedang
  • bergurau pon biar la kena pada tempat dan berpada2..mungkin ade yg akan terasa tanpa kita sedari.
  • jgn main ckap lepas.x elok.
  • jgn ade PHD..bljar smpai PHD xpe..jgn ade Perasaan Hasad Dengki(PHD).x baik
  • jangan merendah2 kan org..org nk belajar.jgn kutuk2.
  • jgn kedekut ilmu..ilmu kna kongsi..nti x berkat.
  • jangan sakiti hati org.
  • buat baik pon berpada2 gak..jgn dok lebih2.sbab kdg2 ada yg x suka.
  • ikhlas dlm mmbuat kebaikan...jgn hrpkan blasan..x kisah la blasan ape pon..
  • jgn berdendam..x elok.
p/s..dh xtau nk tulis ape.hihi..sekadar renungan bersama..saya pon x sempurna..

7 comments:

Freaky said...

betol tu azi.. baiki diri sendiri dulu sebelom nak baiki orang :)

ezzyra said...

aku pon xleh nk accept nasihat dr org yg sama je ngn kita..hahha

AM said...

lebey baek diam dr bercakap.

ezzyra said...

@am
btol 2..better silent than hurting..hahah

zahidah dihaz said...

setuju...




Tentatif program semalam:

1. Derma darah @ UiTM

2. BPIEF @ BCCK

3. Karnival Mesra Belia Sarawak

ezzyra said...

@zahidah dihaz
:)

MiZi said...

marrriiii menyuussuuunnn.. serojaaaa bungaaaa serojaaa... wooooo... hiasan sanggulll.. remajaaaa.. puteri remajaaaa... wooowwoooo...

setuju... huuu.. nak komen pun siap kena nyanyi dulu...