Saturday, November 12, 2011

...kerana mulut badan binasa...

assalamualaikum...selamat pg...mcm awal la plak sy bgun hr ni...perot lapar...ehehe...ni gara2 sakit perot semalam la ni...perot dh kosong,bgun pagi trus cri mkn la..hehe..

ekceli ni,ni kes mggu lepas la..kerana mulut badan binasa,,bkan mulut saya,mulut org lain..hehehe...
kata2 mmg lagi lagi tjam dr pedang...mcm 2 la ibaratnya...ia mmpu melukakan hati@perasaan org...hebatkan...ckp je boleh hncur hti org...perghh...tjam2...tp bkan itu yg saya nk ketengahkan...ecece...ayat bahasa melayu tuu...haha

bkan stakat face to face,pkai tulisan pon dh kira tjam gk @pon menusuk kalbu..emel ke sms ke chat ke surat ke...ape2 je la..

oh...bru perasan,mcm pnjang je mukadimah...gini citenya...saya sndiri x pasti la dgn ape mksud disebaliknya... tp saya xmau tulis kt cni..cuma bg hint ckit2 la ek..

klau kita hnya anggap sesorang 2 kawan kita..bestfren kita,tp sebab kata2  seseorang itu mmbuatkan kita rasa x selesa...bkan setakat x selesa,malahan kita akan rasa mcm dh ssah nk berkomunikasi dgn sesorang 2...inilah akibatnya,klo x pk dulu sebelum ckp @ tulis... nnti mkn diri kita sndiri... kata2 yg saya mksudkan kt atas 2 bkanlah 1 teguran tp bgaikan 1 pengakuan... anda pham?klo x phm,buat2 pham je la...nk gtau detail2 kan bhaya plak..

jadi pengajaran utk hari ni dan hari2 akan dtg-->jaga pertuturan dan berkomunikasilah dgn baik keran mulut badan binasa...

10 comments:

kasihibu said...

sebab tu ada kata kata
diam lebih baik dari berkata2..
tajam pedang lebih tajam lidah manusia

bila ada yg terasa hati
bak kata pepatah lagi terlajak perahu boleh di undur
terlajak kata?

ezzyra said...

@kasihibu
btol 2 kak...buruk padahnya...

EmbunRosaliza said...

kerana mulut badan binasa, ckp siang pandang2 ckp mlm dengar2 heheh, tak gitu dik.

ezzyra said...

@k.rosa
btol2..jgn main ckp aje..hehe

MaiRa QuEeN said...

lidah lebih berbisa dr pedang yg tajam

ezzyra said...

@maira queen
btol 2... :)

lina_pg said...

mmg betul tu..kerana mulut badan binasa..so, berhati2lah bila berkata2..hehehe..cam berfalsampah lak

Ros said...

Salam ziarah,

betoi tu kerana mulut badan binasa,sebab tu orang suruh jaga mulut jangan cakap ikut sedap ja....

ezzyra said...

@k.lina
hehe...sekali sekala berfalsafah...

ezzyra said...

@ros
tau xpe..