Wednesday, February 8, 2012

...wordless wednesday-masihkah kau ingat...

tak tau nama biskut ni


dah lama tak makan biskut ni...hari 2 cari x jmpa la plak...ssah dah nk cari biskut ni kt kedai...

**sumber gambar biskut 2 pinjam dengan uncle google..



biskut kapal terbang
 



biskut kapal terbang..rupanya masih sama tapi rasa asalnya kian hilang...

p/s abaikan kualiti gmbr...

15 comments:

Adry@Daun said...

Biskut kapal terbang yg sgt nostalgik. Dh x igt berapa thn tak mkn dn jumpa biskut ni. Kali akhir mkn, rasanya dh tak sama mcm yg asal. Tekstur biskut pn agak keras dan kepedasan pn krg. Abe cuba cari kat sini tp takdop pom. Yg jumpa, biskut bantal kecik. Rupa je sama tp rasa masin perat..huh..

EmbunRosaliza said...

assalam dik, lamanya x mamam sekuk kapa terbe ni, ingat rasa yg dulu2, pedas2 manis, bestnya

ezzyra said...

@a.adry
betol 2...rasa dah x sedap mcm dulu...keras plak 2...ni pon jmpa kt gua musang...mmg nostagik...hari 2 nk cari biskut kalerful 2 tapi x jmpa plak...

ezzyra said...

@k.rosa
wsalm..ssah dah nk cari biskut ni...

Adry@Daun said...

Biskut yg ada manisan gula kalerful tu ada jual kat sini. Kalo nk meh la mkn kat sini, nk beli satu tin besar pn blh..hehe..

ezzyra said...

@a.adry
owh ade jual eh...rasanya maintain lagi ke?

lina_pg said...

biskut paling atas tu, kakna boh nama biskut gula secotek..
sekut kapai tubam tu lama beno tak makan..aish teringin la pulak..
mana rembat sekut kapai tubam tu..wat mai penang sket

ezzyra said...

@k.lina
biskut secotek 2 x jmpa plak hari 2...bskut kapai terbang adik beli kt gua musang hari 2...mkn x hbs pon...tinggal umah dah pom..

EmbunRosaliza said...

sekuk atas tu zaman akk kecik2 dulu panggil biskut tahi ayam mooneee heheh, tak lalu lak nak mkn

EmbunRosaliza said...

oppppss...sabtu lepas baru mkn sekuk comey tu, dapat dari tempat kenduri kahwin, rasanya sedap mcm dulu, cuma gula tu kurang manis sikit

ezzyra said...

@k.rosa
kalo nama cam 2 xde selera la nk mkn...hehe...sbtu lepas ade meeting,x smpat nk merasa la..

Adry@Daun said...

Biskut yg ada gula warna warni tu rasa biskut masih ok tp gula tu keras kekong.. mcm kekoh batu jah..haha.. Nis ada mkn sblm ni..sapa yg beli tak tau la.

ezzyra said...

@a.adry
haha...ade jual lagi eh kat ctu..?

alla said...

biskut mas cotek tu ada kt umh aku.hehe

kapal tubam tu pn dah lama btl x mkn tp masih ingt lg rasa dia mcm mane.. sdpnye

ezzyra said...

@k.alla
smpan la kt aku..kapal tubam 2,kalo ade aku blikan esok..